Dag 31, De terugreis

Helaas, het is voorbij. We waren al voor de wekker wakker. Na het voor de laatste keer legen van de tank zijn we om 8 uur vertrokken naar Oakland. De reis ging voorspoedig en ook het inleveren van de camper leverde geen problemen op. Er werd alleen naar de kilometerstand gekeken en we moesten nog 800 mijl bijbetalen. Nu kunnen we beter berekenen hoeveel we in moeten kopen en hopelijk gaat het de eerstvolgende keer dan ook weer goed. We zijn helemaal vergeten te zeggen dat er in Rock Springs bij de roadworks een ster in de voorruit gekomen was. Zal wel collateral damage zijn. Naar de generatorstand is ook niet gekeken terwijl er toch 6 uur op stond.

Toen moesten we wachten tot we naar het vliegveld gebracht werden. Dat duurde nogal even. Eenmaal op het vliegveld stond er bij de Martinair-balie een flinke rij. Het was nog 3 uur voor vertrek en er is daar werkelijk niks te beleven.

Uiteindelijk werd het dan toch boardingtijd. Inmiddels waren we erachter gekomen dat onze jassen nog in de camper lagen. Pech dus. We hadden ongeveer een half uur vertraging. De route was wat anders dan op de heenweg, zuidelijker.

Deze keer 2 films die we nog niet gezien hadden: Renaissence Man en Sleepless in Seattle. Slapen konden we niet.

Om 9.30 uur zijn we na een wat slordige landing veilig op Schiphol aangekomen. Een koffer liet nog even op zich wachten, maar alles bij elkaar waren we vrij snel van het vliegveld af. De trein was net weg. De volgende kwam een half uur later en op het station in Den Haag stond de trein naar huis al klaar. Daar in de treintaxi en om 11.30 uur waren we thuis. We hadden allebei het gevoel dat het al heel lang geleden was dat we in Amerika waren. Thuis even de post doorgenomen, gedoucht en in de auto gesprongen voor nog een reis van 2 uur naar de ouders om de hond op te halen. Dat was wel even wennen, zo'n klein autootje met een koppelingspedaal. Na het eten naar het andere ouderpaar waar we nog tot 23.00 uur hebben zitten kletsen. We bleven hier slapen. Weinig last van jetlag en hebben na goed geslapen te hebben een rustige dag gehad, na Studio Sport weer naar ons eigen huis vertrokken.

De balans van deze vakantie:
een boek, een zonnebril en 2 jassen kwijt. Een heleboel indrukken, foto's, films en herinneringen rijker.
Conclusie:
Zeer geslaagd en absoluut voor herhaling vatbaar. Het was heerlijk.